Punktem wyjścia do przeprowadzenia zajęć jest codzienne doświadczenie dziecka, a następnie łagodne przejście w wymiar religijny. W treści podręcznika szczególny nacisk położony jest na podmiotowość ucznia oraz indywidualizację procesu edukacyjnego.
W tej fazie rozwoju szczególną rolę w procesie edukacji pełni zabawa. Dlatego jest ona punktem wyjścia w przybliżeniu zagadnień religijnych.
Zaproponowane sposoby prowadzenia zajęć dostosowane są do możliwości percepcyjnych pięcioletniego dziecka. Szata graficzna podręcznika jest radosna, uśmiecha się do dziecka, dzięki temu pobudza jego wyobraźnię i zainteresowanie poruszaną tematyką, oraz pomoga w zapamiętaniu najważniejszych treści.
Metody zajęć praktycznych – rysowanie, kolorowanie, lepienie, malowanie, służą ekspresji uczuć dziecka, są sposobem jego wypowiedzi.
Wykaz programów i podręczników do nauczania religii
obowiązujące w roku szkolnym 2019/2020
Przedszkole – dzieci 3 i 4 letnie
Nr programu Data zatwierdzenia | Program | Podręcznik |
AZ-0-01/10 9.06.2010
| Kochamy dobrego Boga
| Pan Bóg kocha dzieci AZ-01-01/10-PO/1/12 Wydawnictwo Święty Wojciech, Poznań |
Przedszkole – dzieci 5 letnie
Nr programu Data zatwierdzenia | Program | Podręcznik |
AZ-0-01/10 9.06.2010
| Kochamy dobrego Boga
| Podręcznik dla dzieci pięcioletnich AZ-03-01/10-PO-1/11 Jesteśmy dziećmi Bożymi Wydawnictwo Święty Wojciech, Poznań |
Przedszkole – dzieci 6 letnie
Nr programu Data zatwierdzenia | Program | Podręcznik |
AZ-0-04/4 26.03.2004
| Jesteśmy dziećmi Pana Boga
| Podręcznik dla dzieci sześcioletnich AZ-03-04/4-0 Przychodzimy do Pana Boga Wydawnictwo Święty Wojciech, Poznań |